به نام خدا

معرفی کتاب ادورادو

 

ادورادو کتابیست از انتشارات مانا ، اثر بهزاد دانشگر.

 

 

 

این کتاب در فهرست پر فروش ترین آثار داستانی دهه90 ، کتاب برگزیده دو سالانه جایزه کتاب اصفهان در سال 1395 ، رمان تقدیر شده در جشواره قلم زرین 1395 و برگزیده جشواره محصولات فرهنگی پژوهشی در حوزه اسلام و مسیحیت 1394.

 

این کتاب که بر اساس داستانی واقعی است ، درباره اتفاقاتی است که پس از مرگ ادو ادوآنیلی اتفاق می افتد.

چیزی که این کتاب را جذاب میکند روایت داستان از قول دونفر است

1- یکی از مستند سازان ایرانی به اسم حسین که برای ساخت مستندی درباره گفت و گوی تمدن ها سفری به ایتالیا داشتند و آنجا با ادواردو آنیلی آشنا می شوند؛دنبال ماجرا را میگیرند و اتفاقات جذابی برایشان می افتد

2-خبرنگار ایتالیایی جوزپه پوپو که در داستان به جوآنی آمده است

اونیز به ماجرای مرگ ادواردو آنیلی مشکوک می شود وشروع به تحقیق می کند ؛ او نیز به نتایج جالبی دست پیدا می کند و دست روزگار او و مستند سازان ایرانی را با هم آشنا می کند و...

 

شاید حالا بهتر باشد متنی که پشت کتاب نوشته شده است را برایتان بنویسم تا بخوانید:

سالن خلوت تر شده است ، ماییم و ادواردو که نشسته است کنار من، بین من و حامد. با همان شکل و قیافه مسیح وارش. می گویم :تا حالا کسی بهت گفته است شبیه مسیحی؟     می گوید:من خود مسیحم.   می گویم : پیامبری؟   می گوید: نه، من بین مردم خودم تنهایم ، مثل مسیح. دشمنانم دشمنان مسیحند .فقط یک فرق است . مسیح یک روز صلیبش را به دوش کشید ، من بیست سال.    می گویم : تو مارا کشیدی اینجا، نه؟ که چه بشود؟ که تو را پیدا کنم و...

 

من به شما پیشنهاد می کنم که این رمان ۲۸۰ صفحه ای جذاب را حتما بخوانید ، لذت برده و با این شهید بزرگ بیشتر آشنا شوید

 

 

موفق باشید